Mis asi see jooga veel on?

Agentuuri MediaMarketingi (www.mediamarketing.ee) tiimil on suur au juhtida Joogafestivali meediatööd.


Kas sina teadsid, et ...

- esimesel kahel Joogafestivalil oli umbes tuhat külastajat, kolmandal 1200
- joogas on üle 4000 erineva stiili
- festivalile tulevad 12 stiili parimad õpetajad

Kui ei teadnud, siis ma soovitan 18.-19. juulil panna kalendrisse suurelt kirja Joogafestival ja kohale tulla ka siis, kui oled seni joogast vaid mõelnud :) - just nii vahvalt kõlab selle aasta Joogafestivali üleskutse.

Aga mis asi see jooga siiski on? Mina sattusin aastaid tagasi joogatundi ja tagantjärele tarkusena saan aru, et ei oleks tohtinud käega lüüa peale esimest ehmatust, et see on selline liiga rahulike inimeste "värk". See, mis tolles joogatunnis tehti, jäi minu tolleaegsele Monikale ikka väga ütleme siis "aeglaseks" ning tagasi ma tookord ei läinudki. Aga teate, head sõbrad, blogilugejad - elus kipub olema nii, et kui sa millestki valesti aru saad või üldse aru ei saa, siis elu tahab sulle seda õpetada. Mulle paistab, et see elu on selline krutskeid täis sõbrake, kellele kohe meeldib sind proovile panna ja kes soovib, et sa jumala pärast oma kõikidele küsitud küsimustele vastused saaksid (ja oluline on siinkohal arvestada, et elul on tõenäoliselt suva, mida sa küsid, ta ei sea sinu küsimusi kahtluse alla ega analüüsi, kas sul on sellele küsimusele vastust vaja või mitte - ise ju küsisid ja sinu sõna olgu seaduseks) ning seeläbi oma selle elu õppetunnid kõik selgeks õpiksid. Kui me millestki aru ei saa ning selle peale mõtlema jääme, küll see õppetund või teema leiab tee meie juurde tagasi. Ja nii juhtus minu elus ka joogaga: "Ei suutnud tunnis püsida, nüüd teed endale selle asja "sajaga selgeks" ja küll sa siis aru saad!"just nii kuulen sõpra, millel nimeks elu endale ütlemas.

Ausalt öeldes peale ühte kuud süvitsi joogat puudutava info kogumist, analüüsimist, suurel hulgal jooga kohta lugemist olen ise juba nii põnevil Joogafestivali teemal ja saan aru, et kui joogas on üle 4000 erineva stiili, siis kindlasti sobib mõni neist ka mulle. Sulle sobib ka kindlasti mõni või vähemalt tasub meil järele proovida. Minu esimene õppetund seoses Joogafestivaliga on juba selge. Ei tasu targutada mitte ühegi teema kohta kohe mitte midagi, kui sa sellest arugi ei saa. Kuidas see kõlaski? Rääkimine hõbe ja vaikimine kuld ...

...

Veel üks asi, kas sa teadsid, et Eestis on päris vingeid ja vapustavaid mehi, kes joogaga tegelevad? Vandeadvokaat Allar Jõks on Ashtanga joogat pikemate ja lühemate pausidega harrastanud seitse ja pool aastat. Lavastaja ja õpetaja Tamur Tohver on joogaga tegelenud kolm aastat. Näitleja Kristjan Sarv alustas joogaga 2012. aastal. Koolitaja Peep Vain leidis tee joogani ühelt oma ettevõtmiselt ning tegeleb joogaga nädalas paar korda.

Seega, nagu näha on, pole jooga vaid rahulike elus harmooniat otsivate naiste tegevus. Sel korral on Joogafestivalil 12 erinevat stiili. UURI LÄHEMALT, MIS NEED ON!