VIDEO! Mida teed sina, kui keegi on hädas?

Leidsin video, mis paneb mõtlema. Video tuletas mulle meelde olukorda, kus noorena lamas maas meie maja ees mees. Mäletan, kuidas erinevad inimesed reageerisid, eriti ei tahtnudki reageerida. Mäletan, et õue minnes avastasime, et tal on peas noahaav. Jah, ta oli ka purjus aga talle oli keegi noa pähe löönud! Kutsusime kiirabi ja edasi läks nii nagu minema pidi.

Aga kuidas suhtud sina, kui näed maas lamajat? Ja veel, kuidas suhtuvad sinu ümber olevad inimesed olukordadesse, kus vastutus tuleks võtta ise, mitte oodata, et keegi kuskil võtab? Kas sa armastad võõrast inimest nii palju, et sa talle appi lähed? Milline see inimene peab olema, et sa talle appi läheks - mitu kilo kaaluma ja millised peavad olema tema riided või hoopis, milline seisus tal peaks olema, et ta vääriks sinu abi???

Foto: Margus Vilisoo / MxM Stuudio

Veel tuleb mulle meelde üks õnnetus, kus me seltskonnaga bussiga käisime üle katuse ühe või kaks korda. Kõik toimus nii kiiresti, et tegelikkuses vist ei saanud keegi arugi, mitu tiiru me üle katuse käisime. Sellest juhtumist võiks kirjutada pikema loo, sest sellistel hetkedel on sekundiga selgemast selge, milliste inimestega sul sinu ümber tegu on aga täna ma ei taha sellest rääkida veel. Tänane teema on hoopis, kas ja millistel tingimustel me läheme appi võõrastele inimestele? Mäletan, kuidas me peale seda õnnetust naistega pimedal talveööl seisime tee ääres ja hääletasime autosid (mehed jäid tegelema bussiga). Teate, kui mitu autot peatus? Mitte ühetegi? Teate, kui mitu autot mööda sõitis? Päris mitu! Seisma jäi lõpuks tõenäoliselt kohalik töömees kohaliku töömasinaga...

Veel aga mäletan aastaid tagasi ühte koledat hetke oma elus, kus nägin ühte parajalt purjus ema mängimas oma poja pea kohal noolemängu. Ema oli napsune ja keegi ei öelnud sellele emale midagi. Tegemist oli baariga, olin baaris oma kaasaga. Palusin oma kaasal sellele naisele öelda, et ta paluks pojal eemale minna (naine ja mu kaasa rääkisid ühte keelt)  ja sain sõimata, et see pole minu asi. Ja teate, mis ma tegin - mitte midagi ei teinud! Iga noolega, mille see naine lennutas oma poja pea kohalt, käis läbi minu südame. Ja teate, miks? Sellepärast, et ma ei teinud midagi!

Iga kord kui ma sellele hetkele mõtlen, hakkab mul enda pärast häbi! Aga muidugi - inimese õppetunnid tulevad kohe, kui me nende järele küsime ja ka mina sain oma õppetunnid kätte!

Nüüdseks olen võtnud vastutuse aga iga oma tehtud teo ja tegemata jäetud teo eest samuti!

Ja iga kord peale seda õppetundi ma ei jäta tegemata seda, mis on vaja teha!

EI TOHI MITTE MIDAGI TEHA!

HEAD INIMESED MAAILMAST POLE OTSAS JA TEA, ET HAKATA HEAKS SAAD SA UUESTI IGA PÄEV, AEG JA HETK!

Vaata mõtlemapanevat videot hetkedest, kus võõrad inimesed otsustavad üksteist aidata.

Kuidas käitud sina, kui näed võõrast vanainimest, kes on kukkunud ja ei saa ise püsti? Kuidas sa käitud aga nähes lähedal autoõnnetust? Kas sa oled elus kordki pakkunud abi teed ületavale vanamemmele? Kas sa oled külma talvega läinud ise appi libeduse tõttu sõidukiga kinni jäänud autojuhile? Millal sa tegid oma viimase heateo?

Head inimesed maailmas on alles! Ja ma usun, et ka sina oled hea inimene!

HEAD VAATAMIST!