KINGITUSED! Kuidas valida kingitusi?

Mille järgi valid sina kingitusi? Valid sa inimeste huvidest või hoopis hinnast lähtuvalt? Võib-olla teed valiku esimesest ettejuhtuvast poest ning valid kingituseks midagi, mida sulle endale meeldiks kingituseks saada? Meid ju õpetatakse, et tee teisele seda, mida tahad, et sulle tehtaks. Eks antud lause kuulub küll mõnda teise olukorda rohkem, kui kingitustest rääkides, kuid lõppude lõpuks on igal inimesel õigus teha  kingitusi just selliseid nagu ta soovib ning kingituse saajal on kõik õigused tunda kinki saades seda, mida ta tunneb. Meeldigu talle kingitus või mitte, olgu need tunded head või mitte. Oleme kõik vabad inimesed, kinkijad ja kingituste saajad.


Isiklikult minule meeldib kingituseks saada ühe asjana raamatuid. Üsna tihti, kui kuskil esinemas käin, saan kingituseks kommikarbi. Jätan alati ütlemata, et ma ei söö kommi. Vähemalt vabatahtlikult mitte. Olen omas seltskonnas rääkinud, et kui mulle kosja tulla, siis paluks tagasihoidlikult torti mitte tuua. Tulla tuleks heeringa- või kiluvõilevaga pigem. Siin on mulle endale mõtte ja õppimise koht. Ehk tuleks esinema minnes varem öelda, et juhuks kui te mulle soovite midagi kinkida, siis kinkige raamatuid? Ühest küljest võiks vastata jah. Oleks hea öelda, nii on kinkijal kergem. Mida aga teha siis, kui kinkijal polnudki plaanis midagi kinkida? Siis tekib teistpidi kehva olukord. Sellise etteruttamisega paneme kinkija, kel polnud plaanis midagi kinkida, sunniviisilisse olukorda - nüüd peab veel kingituse ka tegema!  Aga no mis sa teed, me kõik tahame teistele rõõmu valmistada ja vahel kingitusi teha. Enne kui edasi mõttekäiguga liigun, mainin ära, et kommikarpi kingituseks saada mulle ka siiski meeldib (isegi kui ma ise kommi ei söö), sest see teeb mu pere õnnelikuks. Meil on kodus niimõnigi kommisõber ja kui mu pere on õnnelik, olen ma ise ka õnnelikum.

Seega, usun, et parimad kingitused on tegelikult need, mille kohta inimene tunneb, et just see on see kingitus, mis teise inimese õnnelikuks teeb. Selleks võib olla ka prügikasti kõrval vedelev vana riiul. Kui ikka tead, et sõber on sellist riiulit aastaid taga ajanud, võta aga selga ja vii sõbrale. Kingitus ei pea üldse palju maksma. Kingituseks võib olla ka õigel hetkel ja südamest tehtud telefonikõne. Kingituseks võib olla vajalikud kodutarbed, koogid ja keeksid, kuld ja kallid kaubad, olgu või mudelauto või võimas sõidumasin, kui rahakott kannatab ja soovi on. Kingi, mida iganes sa soovid kinkida aga kuula oma südamehäält ning palu oma südamel kuulata kingisaaja südant - siis on kingitus tõeline kingitus!

Tänan oma lapse sõbrannat Moonikat, kellel üldse pole põhjust mulle mingeid kingitusi teha aga paistab, et ta tundis, et need kaks raamatut peaks mulle kuuluma ja ta pani sajaga täppi!




AITÄH SULLE MOONIKA!