LAPSED, SUVI JA TÖÖ! Ühendada töö, lapsed ja suvi - tundub võimatu missioon?

Nüüd on möödas rohkem kui nädal, kus meie majas on rahvast rohkem kui muidu, meil on külas õe laps, kelleks on kümne aastane Tatiana. Kuidas veeta suve sedasi, et lapsed oleksid õnnelikud, suvi saaks nauditud ning töö saaks korralikult tehtud?


Kommunikatsioon kolmes keeles 

Pean tunnistama, et olen viimase nädalaga tänu lastele palju õppinud. Kui meie perre tuli kaks aastat tagasi kasutütar, õppisin ära kahe lapse kasvatamise või õigemini mitte sekkumise asjadesse, mis pole minu "probleemid".

Nüüd on käsil uus õppeprotsess, kuidas korraldada kommunikatsiooni kodus nii, et kõik inimesed saaks üksteisest aru, oleksid õnnelikud ning lahendada tülisid, mis üksteisest täies ulatuses mitte arusaades ikka kipuvad tekkima. Meil räägitakse viie peale kokku kolme keelt: hispaania, inglise ja eesti keelt. Olen leidnud ühe huvitava lahenduse. Mida vähem aru saad, seda rohkem tuleb suhelda. Teine lähenemine, mis inimesi, kes omavahel ühist suhtluskeelt, mida täies ulatuses osataks, ei oma, on teha koos erinevaid tegevusi. Koos õpitakse läbi ühiste ettevõtmiste üksteist tundma, tekib turvatunne ja saab hakkama vähemate sõnadeta. 

Minu selle suve plaan on teha tööd nii, et mu armastatud lastel oleks nende elu parim suvi, minus endas valitseks harmoonia ning minu töö saaks tehtud suure armastusega, andes endast ikkagi 100 % ja pealegi veel. Kuidas seda teha?
  • Tõusen varem. Selleks, et saaksin töökohustustega varem valmis, alustan hommikul lihtsalt varem. Kuna lastel on vaheaeg, laseme neil magada täpselt nii kaua kui nad ise soovivad. Kui ma suudaks tõusta iga päev näiteks kell kuus hommikul ja lapsed magavad kella 11-ni, teeks see kokku 5 tundi tööaega. Selle ajaga saab valmis päris palju töökohustusi. Päris kell kuus ma ei tõuse aga varem tõustes teen hommikul enne laste ärkamist ära kõik tähtsamad kohustused. 
  • Planeerin toidu tegemist. Kuna pereliikmed on erinevate toitumisharjumustega nii maitse kui ka söögiaegade osas, siis planeerin toidukordasid paremini kui varem ning seetõttu hoian tegelikkuses aega kokkugi. 
  • Hommikusöögi ja lõunasöögi vahel on kõigil oma aeg. Lapsed on tahvlis, vaatavad televiisorit vms ning mina töötan kuni lõunani, et hakata valmistama lõunasööki. Sööme koos lõunat, ajame juttu ja arutame, mida põnevat õhtupoolikul koos teha. 
  • Kohtumised klientide ja partneritega organiseerin suveperioodil kõik peale lõunasele ajale ning nii, et kohtumiste või koosolekute pikkused ei kestaks rohkem kui tund. Tegelikult pole tulemuslikuks koosolekuks vajagi rohkem aega. Peale kohtumisi, esinemisi ja kliendikõnesid kirjutan koheselt tekkinud kohtustused üles, delegeerin ettevõtte meeskonnale vajalikud tegevused edasi ning minu vastutusvaldkonna asjad teen samuti ära koheselt. 
  • Kõikidele võimalikele tööga seotud sündmustele võtan lapsed kaasa. Võtsin lapsed kaasa heade uudiste erisaadet tegema ning plaanin neile näidata rohkem, milline minu töö täpsemalt välja näeb. Nii mõistavad nad mind rohkem, näevad meediatööd lähemalt, tutvuvad Eesti parimate inimestega, kelleks minu kliendid ja partnerid vaieldamatult on. Ja mis saab olla telestuudio, raadiomaja inimestel või ajakirjanikel selle vastu, kui mõned lapsed kaasas on :). Raadiosaade sai sel  korral just tänu lastele päris põnev. 
  • Iga vaba hetke päevast kulutan mõttetööle ja uute ideede genereerimisele, panen need kirja. On üllatav, kui palju rohkem tuleb pähe geniaalseid mõtteid, kui oled tööarvutist eemal. Seega, lastele, suvele ja iseendale võib siinkohal aitäh öelda :). 
  • Organiseerime igaks päevaks vähemalt ühe tegevuse kodus väljas, mis meeldib igale pereliikmele. Oleme käinud jalutamas, pildistamas, lähedastel külas, sünnipäevapeol, kinos, lõbusat minigolfi mängimas Elamusgolfis, tõukeratastega sõitmas ja Tallinna vanalinna uudistamas. 
  • Planeerin õhtupoolikul järgmise päeva tähtsamad ülesanded. 
  • Päris õhtul vaatame kõik koos filmi ja sellest on saanud nädalaga minu lemmiktegevus, mis ühest küljest aitab päevasündmustest välja lülitada ja lisaks veel inspireerib ka. 
  • Jätsin ära nädalavahetuste pidustused. Kui toimuvad suuremad sündmused, lähen muidugi kohale ja lapsed võtan ka kaasa, kuid minu peod ei kesta hetkel hommikuteni ning alkohol on samuti iseenesest "menüüst" välja jäänud. 
Peab tunnistama, et esialgu raske ülesandena tundunud plaan sobitada tavalisest rohkem lapsi päevaplaani, saada täisväärtuslikult tööd teha ning nautida ka ise suve, polegi võimatu missioon.

Vaatame, mis saab järgmisest nädalast :)