CHALLENGE! 1 KUU TRENNI TIPP-SPORTLASTEGA! VIIES PÄEV! Mis asi on vastupidavustrenn?



Täna hommikul viis treener Kevin Renno läbi intervall vastupidavus treeningu! Mis asi see veel on? Lühidalt öeldes kestis treening järjest 50 minutit, millest 40 sekundit oli üks harjutus, siis 20 sekundit puhkus, siis sama harjutus uuesti 40 sekundit ja siis uuesti 20 sekundit paus. Üsna alguses oli selge, et poksitrenn on selle kõrval köömes.

Kas ma olen juba alla andmas? 

Olin hommikul väsinud, sest sain eile magama alles poole öö ajal. Treeningsaali jõudes märkas treener kohe, et nägu pole nii värske kui muidu ja uuris, mis lahti. Äkki ta mõtles, et oleme juba alla andmas? Aga vot ei ole. Kui esimesed kümme minutit treeningut selja taga oli ja vastupidavustrenni higi voolas rohkem kui kunagi varem on voolanud, sai selgeks - ma kavatsen edasipidi enda magamisvajaduse täis magada, ka siis, kui olen challenge'iga lõpetanud. Muuseas, kuskil poole treeningu peal, kui oli 20 sekundiline paus, panin pea lihtsalt matile, sulgesin silmad ning juba kuulsingi Mirkko Moisarit - ära maga! Ok, ei maga (kuigi tahaks) - teeme edasi!



Esimene päev, kui negatiivsus mõistuse vallutas 

Kuna challenge'i eesmärk oli jälgida oma mõtteid ja nende arengut tipp-sportlaste kõrval treenides, siis tänane päev oli senistest üks huvitavaid. Mõtted olid esimest korda peas vahepeal päriselt negatiivsed. Usun, et suur süüdlane oli magamatus. Esimese kolmandiku trennist tegin küll kõike kaasa aga peas jooksid mõtted, et täna ma vastu ei pea. Ja muuseas, kui nii mõtlesin, siis sai jaks kiiremini otsa. Sain mõttel sabast kinni ja hakkasin mõtetes korrutama - ma saan hakkama, saan hakkama, kohe kindlasti annan endast parima ja saan hakkama! Ja see aitas. Iga kord, kui pähe tekkisid allaandmise mõtted, hakkasin teadlikult korrutama - saan hakkama ja muuseas saingi justkui jõudu juurde kuskilt.

Poksitrenn on vastupidavustreeningu kõrval nohu 

Vastupidavustreening on poksitrennist tugevasti raskem. Higistajateks ei olnud ainult mina ja mu challenge-kaaslane Joanna. Kõik higistasid, kuid mulle ja Joannale paistis, et ainus, kes enamus asju lendleva kergusega tegi, oli Andra Aho - küll temale on ikka antud seda spordiandi! Püüdsin ka täna paari harjutust teha Anda eeskujul, sellest oli kasu.

Kevin Renno allahindlust ei tee 

Stopperiga aega võttes ja konkreetselt käskusi jagades oli selge, et selles trennis allahindlusi ei tehta. Kui viilite, teete topelt. Trenn oli ääretult raske aga kõik andsid endast parima. Sportlased seetõttu, et nad ongi harjunud endast parimat andma, mina ja Joanna tõenäoliselt seetõttu, et jumala pärast ei peaks topelt tegema.

Mõtted aitavad 

Tallinna Taipoksi Klubi seintel on inspireerivad tsitaadid ja muuseas, mind need aitavad. Väidan, et kõik saabki alguse mõtetest. Tänane väsimusega tehtud treening kinnitas minu ühe elulise teadmise - mida mõtled, seda saad. Mõtled - ei suuda, siis ei suuda. Mõtled - suudan, siis suudadki.


Eeskujud loevad 

Olin täna trennisaalis koos 13. aastase pojaga, kes äsja valis suviseks treeninguks poksitreeningu Tallinna Taipoksi Klubis. Tema ajas majas oma asja ja mina oma. Tulime trenni koos, tal algas trenn tund hiljem, seega vaatas ta pealt, kuidas ema hakkama sai või siis ei saanud. See, kas ma sain hakkama või mitte, ei olnudki mulle sel hetkel nii oluline. Küll aga tundsin suur rõõmu, et ta näeb, et ta ema vähemalt pingutab!

Aitäh tänase trenni ja väärt võimaluse eest õppida rohkem pingutama Kevin Rennole ja homseni!

Milliseid on viienda päeva mõtted, mida talletan?

  • Iga päev on uus ja iga päev saab olla täisväärtuslik, kui homse nimel tänaselt eluaega ei varasta.
  • Elu on lihtne! Mõtled head, saad head. Mõtled halba, saad halba. 
  • Häid inimesi enda ümber tuleb hoida - üksi ei jõua elus kaugele! Me kõik vajame vahel kurja käsku, toetavat sõpra, motiveerivat sõna ja vahel ka lihtsalt sooja silmavaadet. 
  • Parimad ei ole tavaliselt mitte kõige tugevamad ega ka kõige targemad, vaid kõige vastupidavamad ja seda igas eluvaldkonnas. 
  • Eeskujusid tuleb hoolega valida, sest eeskuju on nakkav.